2011. május 10.

Kitti's Adventures.

Most kipróbálok valamit, ami nem más, mint ezen über-nosztalgiaest bejegyzés szétszabdalása.
Három részre, mintegy fokozandó a feszültséget, és az esetleg felmerülő érdeklődést fenntartva a folytatásokban való közléssel.

Meg így könnyebb feltöltenem a mutatványoldalakat.


Tehát:
Über-Nosztalgiaest II. - Kitti's Adventures

1.rész
1.fejezet


Mint ahogy azt az utóbbi időkben egyre sűrűbben említettem a blogon is, már réges-rég, még képregény-rajongói pályafutásom korai szakaszában rájöttem, hogy az a jó képregény, ami gúnyt űz valakiből.
Legutóbb Faházi minimálisan perverz mivoltát, illetve Kun náci hajlamait figuráztam ki.
De még jóval előttük, egy már-már letűnt korban, amire csak általános iskolaként hivatkozok, mivel az volt, volt egy képregény-sorozatom, ami a Kitti's Adventures címre hallgatott, és egy akkori osztálytársam, Kitti volt a céltáblája a benne található kövér- és egyéb vicceknek.

Az első Kitti-képregények improvizatív jellegű, rövid, háromkockás "stripek" voltak, és -a Girhes Dög kapcsán már korábban is említett- régi haverom, Bálint rajzfüzetébe készültek. Ekkor még valami egyszerű tematika szerint korszakokra bontva rajzoltunk, kezdve a Kitti az Őskorban-tól át a Kitti a Középkorban-on egészen a modern korig. Aztán később feltehetőleg kinőtte magát a "Kitti-jelenség", és már nem volt elég a három képkocka, ami miatt elindult a Kitti's Adventures, improvizatív jellegét továbbra is megtartva.

Az első szám még magán hordozta a korszakos tematika jegyeit (majd később tetten érhető lesz), a benne lévő egysorosok pedig javarészt a jobban sikerült régi képsorokból kerültek ki. Bálint is rajzolt Kittiket, ezekből néhányat (de egyet biztosan) átvittem ide.
Valamint megpróbálkoztam az akkori kedvenc képregényem, az általam legtöbb szempontból etalonnak tekintett Garfield nyomán egy vendégtörténettel a Kitti mellett, ami a Muki nevű mókus kalandjait mesélte el, és igazából egy pofátlan és erőltetett koppintása volt Golyó haverunk Mukijának (mégis kitartott az összes számon át). Ezért ezekből nem is teszek fel egyet se.
Meg volt minden számban keresztrejtvény, aminek megfejtése általában egy osztálytársunk/haverunk neve volt, és rendszeres olcsó poén volt, hogy minden számban különböző okokra hivatkozva nem nyerte meg senki a Kitti Dartsot (majd később még szó lesz róla, mi is ez).

Pár oldal ízelítőnek ezen csodálatos, akár korszak-alkotónak is tekinthető első számból:

Érdekességek:

-a címlap és az első három oldal annak idején elkallódott valahol, ezért azokat még a második szám előtt újfent meg kellett rajzolnom.
-előbb említett oldalakat csak azért tettem fel, hogy látszódjon, milyen kezdetleges, sablon-kövérviccekből indultak a Kitti-viccek.
-a harmadik oldalon szerepelt előszőr a később rendszeresen visszatérő újságos pasi, akit az utóbbi években tervezek szerepeltetni egy nagyobb szabású történetben narrátorként.
-a két bemutatott egysoros közül az első Bálinttól származik, és az ő rajzfüzetében még "Kitti a Bronzkorban" címen szerepelt.

































A második szám töretlenül folytatta a megkezdett utat az osztályon belüli siker felé, és még Kitti sem állt az útjába (egyszer megmutatták neki az első számot/számokat, én meg azt hittem szét fogja tépni, de ő ehelyett nevetett rajta. Jújuj!)






















A harmadik volt az első mérföldkőnek is tekinthető szám.
Egyrészt befejeztem a folytatólagos Kitti Falun történetet, másrészt úgy éreztem, elfogytak az ötleteim és a sorozat befejezését fontolgattam, de akkor kitaláltam a Classic Kittyt, ami valójában színes képsorokat takart.

Érdekességek:
-a Classic Kitty eredetileg a klasszikus rajzfilmek stílusában készült volna, de valószínűleg ötlethiány miatt elkezdtem színezni, így az eredeti elképzelés változott, a név viszont maradt.
-a harmadik Classic Kitty egysorosban Muki és társai kámeo!
-az utolsó oldalon észrevehető a garfieldi hatás, már ami a röhögés ábrázolását illeti.

























Legközelebb, remélhetőleg jóval kevesebb szöveggel, folyt. köv. az
Über-Nosztalgiaest II. - Kitti's Adventures, 1.rész, 2.fejezetben.

Hejj!

Nincsenek megjegyzések: