2022. november 1.

InkTober 2022. II.

Hupsz.
Végül a tegnapi bejegyzés mára csúszott, de nem is baj, hiszen még mindig nem értem utol magam Instagrammatikailag sem (pedig hivatalosan most már véget ért az Inktober).

Akárhogyis, itt van a második adag, 11től 20ig:


11. EAGLE
Mivel ezen a ponton már pár napos lemaradásom volt, vergődhettem egy ideig ezzel a szóval (túl egyszerű lett volna csak egy sast rajzolni, azt' szevasz).
Alapvetően az "Eagle VS Beagle" gondolatból indultam ki, majd arra gondoltam, hogy megidézhetném azt a jellegzetes rom-kom klisét, amikor sétáltatás közben a kutyák pórázai összegabalyodnak, majd a gazdáik is. De kicsit morbidnak éreztem a kutyát felmarkoló sas képét, ezért öncenzúrát eszközölve itt a kutya kapta el ilyen bárgyú módon a sas lábát.
Sebaj, egynek jó.


12. FORGET
Itt eredetileg egy elfeledett gyermekben gondolkodtam, aki mondjuk az iskola előtt várja, hogy érte jöjjenek, vagy valami. Aztán ebből osztálykirándulás során a benzinkúti pihenőnél felejtett gyerek lett, amint tanácstalanul néz a távolodó busz után, lábán vécépapírral; csakhogy az istenért sem sikerült rendes buszt rajzolnom, és az is hétszentség volt, hogy nem fogok egy komplett benzinkutat megrajzolni egy ilyen hülye poénért, ráadásul a vécépapír motívum a következő képen amúgyis feltűnik majd; szóval az egészet átalakítottam hátrahagyott asztronautává, ami lássuk be, sokkal jobban működik (és egyedi ötletnek tűnt egészen tegnapig, amikoris felfedeztem, hogy valaki szinte egy-az-egyben ugyanezt találta ki).
/Pedig én csak akartam a tavalyi 'Moon' után idén is valami sci-fi témájú darabot is./



13. KIND
Ezen is gondolkodtam egy darabig, míg arra jutottam, hogy a szomszédos fülkéből nagyvonalúan felajánlani egy tekercs vécépapírt elég kedves gesztusnak tűnik, ugyanakkor mégse túl nyilvánvaló. Szóval, ha bárki azt hitte, hogy az efféle toaletthumor távol áll tőlem, az tévedett. Pusztán megfelelő körülmények kérdése az egész.


14. EMPTY
Ironikus módon ez lehetett volna a legmegúszósabb kép mind közül, esetemben mégis ez lett talán a legösszetettebb (annyira jónak tűnt a kontúrozás, hogy végül nem is mertem rámenni az árnyékokra feketével, nehogy elrontsam, ezért különleges darabként itt a szürke árnyalataival dolgoztam). Azt hiszem, maga a poén elég egyértelmű: a sírrablók kínos meglepetésnek néznek elébe, amikor a kriptában felfeszített koporsót üresen találják, annak lakosa pedig rájuk nyit.


15. ARMADILLO
Ez volt az a pont, ahol az eredetileg ötnapos lemaradásom továbbduzzadt, ugyanis akárcsak a korábbi sasnál, itt se tudtam, mit kezdhetnék csak egy tatuval.
Aztán valahogy mindig visszajutottam az 'arm-a-dildo' gondolathoz, de hát azt mégse rajzolhattam le. Volt egy olyan ötletem is, hogy mégis megrajzolom, csak utólag elfedem egy sebtiben rajzolt tatuval; de ahhoz magyarázat is kellett volna, úgyhogy elvetettem - végül felfegyverzett tatu lett belőle, az is ilyen suta módon (nem fért el rendesen a képen egy M16os, úgyhogy shotgun lett, és még azt is félig eldugtam)


16. FOWL
A következő pár képnél azon voltam, hogy némileg behozzam a hátrányomat, úgyhogy többnyire csak amolyan félkész ötletekből indultam ki, remélve a legjobbakat.
Ez itt egy variáció Ikaroszra, aki itt csak azért zuhan le, mert a szárnyai csirketollból voltak, ami pedig, mint tudjuk, röpképtelen madár. A szirt pereméről önelégülten bámulja is egy megkopasztott kakas. Legalább a kompozíció elég jól sikerült.


17. SALTY
Itt is csak annyi ötletem volt, hogy a sót szokták idézésekhez is használni, úgyhogy pár nekifutás után ennél a verziónál maradtam. Lehetett volna hangulatosabb, több árnyékkal, de mint írtam, azon voltam, hogy mielőbb utolérjem magam.


18. SCRAPE
Ez lett a legrosszabb, mondom is, miért. Egyrészt ezúttal sem volt semmi konkrét ötletem, csak annyi, hogy valami felhőkarcoló; másrészt a tus is elkezdett vacakolni, úgyhogy még a kihúzás se sikerült igazán.


19. PONYTAIL
Erre végre volt egy használható, egyszerű ötletem a zsugorfejekkel, és az előzőleg vacakoló tussal is sikerült valahogy zöld ágra vergődni, úgyhogy ez jól sikerült.


20. BLUFF
Bár nyilván nagyon sokan gondolkoztak pókerben vagy más szerencsejátékban, mégis úgy döntöttem, én is annál maradok, mert azon nem kell sokat agyalni, hamar megvan.
A kapkodásnak meg is lett az eredménye, a rövidülés például rettenetes lett, de egy későbbi képnél (a 27esnél) kiköszörültem ezt a csorbát.
/Ez a kép egyébként a tavalyi 'Risk' reverze, ezért is maradtam ennél/


Csodás. Továbbra is.
Holnap/Holnapután/A napokban jön az utolsó adag, 21től 31ig, feltéve, hogy minddel elkészülök.
Utána talán mesélek arról a múltkor említett fingó kakasról is.

Nincsenek megjegyzések: