2021. október 29.

INKTOBER.

Akkor az elkövetkező napokban megosztom itt is az Inktoberre készített rajzokat.
Egyelőre csak az első tízet, ahol szükséges, némi mellékes magyarázattal (ami egyébként az Instagramról azért hiányzik, mert telefonról nem volt türelmem bepötyögni az apró gombokon ezt a sok szöveget).

1. CRYSTAL
Még mindig úgy vélem, ez nem egy jó szó az első napra. Még szerencse, hogy úgy egy héttel előtte győztek meg, hogy csináljam, így előre tudtam tervezni.
A korai gondolataim a Crash Bandicoot játékok kristályai; hogy a Crystal egy sztereotipikus sztriptíztáncos-név; illetve némi agytorna után Al Bundy Jézus-jelmezben, vagyis Christ-Al; de végül mindet elvetettem, vagy mert túl egyszerű, vagy mert túl hülyeség lett volna (és "fanartokat" sem nagyon akartam ezúttal rajzolni), így inkább egy kristálygólem mellett döntöttem - majd mégisinkább kombináltam a korábbi stripper-ötlettel:


2. SUIT
Mivel nem akartam csak egy mezei öltönyt rajzolni, sem szuperhős-jelmezt, rövid töprengés után egy már-már Gary Larsont idéző jelenet mellett döntöttem, egy felakasztott öltöny ügyében nyomozó ballonkabáttal, de végül leegyszerűsítettem az egészet, és maradt csak a hülye, szakállas vicc:


3. VESSEL
A 'vessel' szó 'hajó' értelmezéséből indultam ki, ezért egy űrhajót rajzoltam, de mivel a 'vessel' úgy hangzik, mint a 'vessz el', egy labirintus-jellegű gabonakört is tettem a képre; ami, bár önmagában nem egyértelmű, dizájn-szempontból nem néz ki rosszul:


4. KNOT
Az első gondolatom a gordiuszi csomó volt, de elvetettem, mert úgy gondoltam, klisés; utána majdnem megtörtem a saját szabályomat, és már-már hajlottam egy rózsaszín rakétához kötözött Wonder Woman fanart felé, de aztán észrevettem, hogy zsebkendőre kötött csomót még senki nem rajzolt (talán már nem is tudják, hogy volt ilyen is), ami pedig egy korábban elvetett ötletem volt:


5. RAVEN
Mivel azt hittem, a 'Ravin' Raven' szójáték túl nyilvánvaló lesz, ezért kombináltam a kötelező Poe-idézettel, csak hogy csavarjak rajta egyet:


6. SPIRIT
Elég sokat szenvedtem ezzel a szóval, itt csúsztam el először, végül kínomban ennél az újabb hülye szójátéknál maradtam (kb. 'a lélekemelő szellem-mazsolád'), viszont cserébe látványosra vettem a feliratot:


7. FAN
Itt se volt konkrét ötletem elsőre, de a női rajongó mellét jobb híján három kereszttel dedikáló analfabéta celeb gondolata idétlen kuncogásra késztetett, szóval annál maradtam:


8. WATCH
Ez csak egy egyszerűbb darab lett, eredetileg szemből bámult volna egy arc a nézőre, de utóbb rajzilag izgalmasabbnak tűnt, ha a válla mögött néz vissza amolyan "mit bámulsz?" arckifejezéssel, mint akit kukkoláson kaptak, vagy valami:


9. PRESSURE
Az első ötletem a 'nyomás' szó kapcsán ismét egy szójáték volt (Press Sure), de hülyeségnek éreztem, úgyhogy helyette egy másik hülyeséget választottam:


10. PICK
Ismét egy szójáték, viszonylag sokáig 'csákány-választás'-ban gondolkoztam, de a klisék elkerülése végett lett inkább 'nose-picking' ('orrpiszkálás', vagy jelen esetben szó szerint 'orr-szedés'), eredetileg egy zombi vette volna fel az orrát, de az utolsó pillanatban némileg módosítottam a terven. Oh, és presze mindenképp' drámai rövidülést akartam, ami végül olyan lett, amilyen. Sebaj:



Legközelebb jönnek a képek 11től 20ig, ott is lesznek hasonló csodák, nem mellesleg ott csúsztam el végképp', de a következő napokban beérem magam, hogy elsején felkerülhessen 21től 31ig is.

Nincsenek megjegyzések: